pondělí 11. února 2013

Mahango proti Simike


V pátek jsme podnikli dlouho plánovaný výlet ke kráterovému jezeru Ngozi. Hned na začátku po nás chtěli spoustu peněz za vstup, ale protože budku pro úředníka, ketrý bude peníze vybírat, teprve staví, odmítli jsme to zaplatit. Cesta vedla opravdovou buší, ale protože už začalo období dešťů, hned na začátku nás obklopilo hejno mušek tse-tse a provázelo nás celou dobu. A tak jsme celou cestu byli „zababušení“ v mikinách s kapucí na hlavě. Potily se mi i oční víčka J.  Ale stálo to za to. Jezero je nádherné a široko daleko žádní lidé.
Na stavbu sirotčince v Mahangu dovezli cihly pro druhou budovu a pokračují ve stavbě. Tak přikládám fotku.
V pondělí jsme měli předávat v partnerských školách objednané učebnice. Naše objednávka však stále není vyřízená. Bohužel na ně nemohu čekat. Chris bude muset učebnice vyzvedout a předat  je ve školách v Mahangu a v Simike sám. Zatím jsme alespoň během fotbalového zápasu předali řediteli ze školy v Simike papíry a křídy.
Konečně taky proběhlo plánované utkání v netbolu a fotbale mezi školou ze Simike a Mahanga. Cestou na fotbal jsem si vyzkoušela řízení Chrisova auta. Nějak mi chyběla řadící páka na pravé straně (auta jsou jako v Anglii a také se jezdí po levé straně), tak jsem občas řadila obouručně. Myslím, že jsem byla vyjukaná víc než Chris, ale způsobila jsem radost spoustě dětí J. Deště před fotbalem jsem se opravdu bát nemusela. V Mahangu panují už týden velká vedra a je těžké sehnat vodu alespoň na vaření. Očekávaní utkání začalo samozřejmě se zpožděním. Asi hodinu po plánovaném začátku začali stavět kůly s „koši“ na netbol (něco jako košíkovou) a ohraničovat hřiště J. Netbol tak začal asi dvě hodiny po plánovaném začátku. V tomto utkání bylo Mahango jednoznačně lepší a zaslouženě vyhrálo 3-0.  Při utkání ve fotbale se pěkně vířil prach. A to ne jenom od hráčů, ale i od fanynek, které bouřlivě povzbuzovaly a sledovat je bylo zajímavější než sledovat samotnou hru. Ve fotbale naopak bylo lepší Simike, ale hra skončila nerozhodně. Vítězná škola  měla slíbený míč, se kterým se hrálo. A tak se učitelé rozhodli, že rozhodnou penalty. Ty skončily 2-1 ve prospěch Mahanga. Nový ředitel ze Simike, který zápas pískal, byl viditelně smutný, ale jejich škole jsme kupovali míč v minulém roce, tak je to nakonec spravedlivé. Všem hráčům jsme koupili sodu a darovali propisky, takže nakonec byli všichni spokojení J.


Pak už mě čekalo rychlé rozloužení s učiteli, s babu a spoustu jinách lidiček. Naštěstí se sestrou Epifanií, Honestou a Lucy i s kluky ze sirotčince jsem se rozloučila už v neděli. Sestry i kluci všechny dobrovolníky z Čech pozdravují. Nechci na nikoho zapomenout, tak je nebudu jmenovat. Ale už se těší na léto, až přijedou. Na fotce je od nich vymodelovaný běloch, jak přijíždí na motorce do Mahanga. Protože fotbal měl zpoždění, cestou do Mbey nás zastihla už tma, a to jsem si ještě měla kupovat jízdenku na autobus do Daru. A aby toho nebylo dnes málo, ruplo nám cestou na autě kolo. A to pořádně. Takovou díru jsem ještě neviděla. Chris se dal do výměny kola. Musím říct, že vyměňovat kolo potmě na okraji hlavní cesty nevypadalo moc bezpečně, protože většina aut, kol i motorek jezdí bez světel. Když jsme konečně pokračovali v cestě, vypadalo to, jakoby nám dnes všichni skákali pod kola a jen tak tak jsme se vyhnuli nehodě, když do nás z vedlejší cesty málem vrazilo auto. Zdálo se mi, že řídit během denního provozu tady musí být těžké, ale potmě bych to nikdy nezkoušela. Jízdenku na autobus mi prý prodají zítra ráno, tak snad z Mbey odjedu. A pak po malé zastávce v Daru domů. Moc se mi z toho tepla nechce. Chris se stále diví, proč se můj blog jmenuje „zima“, když je tu takové vedro. Tak si musím trochu tepla nabalit J.


Žádné komentáře:

Okomentovat